tirsdag 27. oktober 2009

Hjemmebrygging

I denne bloggen tenkte jeg å legge ut alt som har med bryggingen min å gjøre. Jeg begynte som smått med ekstrakt brygging høsten 2007. I sommeren 2008 bestemte jeg meg for å ta skrittet videre til all grain. Bestillte meg 2 stk 70 qt coleman kjølebokser fra Cabelas, 55l kjele fra homebrewheaven, krabbekoker fra petit-agentur, Barley Crusher mølle og diverse utstyr fra Northern Brewer. Planen var at jeg skulle prøve meg på fly sparging, men jeg var så ivrig med å starte at jeg droppet det og prøvde meg på Batch-Sparging istede. Det har fungert så godt at jeg har holdt meg til det.

Neste prosjekt er et RIMS anlegg, men det er bare i oppstartfasen. Har så vidt begynt å handle inn deler USA. Jeg kommer til å legge ut bilder av prossesen og delene når det er klart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar